zondag 5 januari 2014

Nog even een advent-knutsel.

Een paar jaar geleden naaide ik deze zakjes van een theedoek, voor iedere dag in de advent één, waar ik dan wat lekkers of leuks instop. Het moet natuurlijk wel erg klein zijn, bijvoorbeeld een doosje rozijnen, een lego poppetje, een lolly of een geprint kerstverhaaltje. Misschien zou je ook iets van een puzzel er in kunnen stoppen, elke dag wat stukjes en dan op het laatst de puzzel compleet.

Dit jaar heb ik deze zakjes genaaid voor de kleine jongens van mijn zusje. Hiervoor heb ik een oude pyjamabroek van haar gebruikt. Het was precies genoeg stof! De kinderen vonden het prachtig, net zoals onze jongste (en eerder de anderen ook).

De dagen heb ik van zwart karton gemaakt, in appelvorm met zo'n drukgevalletje, en met goudstift de dagen er op geschreven. Je kunt deze kalender dus jarenlang gebruiken en het is echt een lowbudget zelfmaak kadootje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat, een idee of suggestie is ook altijd welkom.