woensdag 15 januari 2014

De verjaardags pinjata!

 Omdat onze jongste zoon een orka-pinjata op zijn verjaardag wilde (nadat ik hem dat gevraagd had), moest ik aan de slag met balonnen, krantenpapier, meel  en water. Ik maak de papiermaché altijd met bloem en water, dat droogt mooi hard op en is niet duur. Dat geheel laat ik een dag of twee drogen en daarna knip ik de ballon door en haal hem er uit. Nu gebruikte ik langwerpige balonnen bij deze vis, en heb dus de middelste gewoon kapot geprikt met een schaar, dwars door de zijkanten heen, en liet het ballonvelletje gewoon lekker zitten. Daarna maakte ik het gaatje achterin de orka wat groter (daar stak het geknoopte eindje van een ballon uit) en vulde de orka met snoepjes, confettie, kauwgom met tatoo, plastic diertjes en roltongtoetertjes. (het mag niet te veel wegen natuurlijk!) Ook bovenin de orka maakte ik twee gaatjes en deed daar het ophangsysteem doorheen. Dat ophangsysteem is simpelweg een koortje dat om een potlood is geplakt met plakband. Je stopt het potlood in de vis en omdat het dwars in de vis zit als je hem ophangt, houd hij mooi het gewicht in de lucht en scheurt de vis niet uit. Daarna plak ik stroken crepepapier op de vorm, gewoon ingeknipt, zodat je de kranten niet meer ziet...
 Ik maakte deze kieuwvlek door een stukje papier te beplakken met het crepepapier en daarna de vorm er uit te knippen en op de vis te plakken. Ook het oog is gewoon geknipt van papier en geplakt, net zoals de staart en de vinnen, van karton..
En dat is het eindresultaat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk als je een reactie achterlaat, een idee of suggestie is ook altijd welkom.